viernes, 26 de agosto de 2016

SESSIÓ 1: Què són per tu les emocions?

- Tasques d'aquesta sessió:

* Aprendre què són les emocions i el concepte d'intel·ligència emocional (expressió oral i escrita, pluja d'idees)

* Lectura d'un conte

* Curtmetratge per entendre el concepte d'emocions.

Així començam i obrim el nostre projecte...recorda apuntar i fer el recull en el teu Emocionari.


Què són per tu les emocions ? Quines coneixes?


Què creus que és la intel·ligència emocional ?

Explicació dels conceptes:
Una emoció és un procés que s'activa quan l'organisme detecta algun perill , amenaça o desequilibri per tal de posar en marxa els recursos al seu abast per controlar la situació.
Les emocions o sentiments són part de la nostra vida i ens proporcionen l'energia per a resoldre un problema o realitzar una activitat nova . En definitiva, actuen com ressorts que ens impulsen a actuar per aconseguir els nostres desitjos i satisfer les nostres necessitats.
Algunes de les reaccions fisiològiques i comportamentals que desencadenen les emocions són innates mentre que unes altres poden adquirir-se. Unes s'aprenen per experiència directa, com la por o la ira, però la majoria de les vegades s'aprèn per observació de les persones del nostre entorn.
Fuente: https://www.aecc.es/TeAyudamos/informaryconcienciar/Paginas/quesonlasemociones.aspx


La intel·ligència emocional és un terme treballat pels psicòlegs Peter Salowey i John Mayer de la Universitat de Yale. Qui ho va donar a conèixer a nivell mundial va ser el periodista i filòsof Daniel Goleman (1996).
Segons l'autor la intel·ligència emocional s'organitza al voltant de cinc competències fonamentals: 1. Coneixement de les emocions pròpies. Capacitat de reconèixer una emoció en el moment en què apareix.
2. Capacitat de motivar-se. Saber utilitzar el nostre potencial per superar-nos i millorar-nos. Augmenta la productivitat de les persones.
3. Capacitat de controlar les emocions. Habilitat per controlar els nostres sentiments i utilitzar-los en el moment adequat (no podem evitar-los ni triar-los)
4. Reconeixement de les emocions alienes. Saber posar-se al lloc dels altres. Tenir la capacitat de detectar les emocions dels altres encara que aquests no les hagin manifestat directament.
5. Aprendre a gestionar les relacions. Tenir un tracte adequat amb els altres i, si sorgeixen problemes, saber solucionar-los de manera correcta.


A continuació, lectura del conte"El niño que pudo hacerlo". Aquest relat forma part de Contes per entendre el món ( Eloy Moreno , 2014).

El niño que pudo hacerlo

Dos niños llevaban toda la mañana patinando sobre un lago helado cuando, de pronto, el hielo se rompió y uno de ellos cayó al agua. La corriente interna lo desplazó unos metros por debajo de la parte helada, por lo que para salvarlo la única opción que había era romper la capa que lo cubría.
Su amigo comenzó a gritar pidiendo ayuda, pero al ver que nadie acudía buscó rápidamente una piedra y comenzó a golpear el hielo con todas sus fuerzas.
Golpeó, golpeó y golpeó hasta que con-siguió abrir una grieta por la que metió el brazo para agarrar a su compañero y salvarlo.
A los pocos minutos, avisados por los vecinos que habían oído los gritos de socorro, llegaron los bomberos.
Cuando les contaron lo ocurrido, no paraban de preguntarse cómo aquel niño tan pequeño había sido capaz de romper una capa de hielo tan gruesa.
-Es imposible que con esas manos lo haya logrado, es imposible, no tiene la fuerza suficiente ¿cómo ha podido conseguirlo? -comentaban entre ellos.
Un anciano que estaba por los alrededores, al escuchar la conversación, se acercó a los bomberos.
-Yo sí sé cómo lo hizo -dijo.
-¿Cómo? -respondieron sorprendidos.
-No había nadie a su alrededor para decirle que no podía hacerlo.

Eloy Moreno. Adaptación de un cuento popular.

VÍDEOS PER TREBALLAR EL CONCEPTE D'EMOCIÓ



Resultado de imagen de CARA CONTENTAResultado de imagen de CARA TRISTE
Resultado de imagen de emoticono cara asco
Resultado de imagen de emoticono MIEDO

Resultado de imagen de emoticono IRA





Pluja d'idees sobre el que hem vist...anàlisi i reflexió de les diferents emcions, atribuir a vivències personals.



Vídeo per conèixer una persona considerada un exemple d'intel·ligència emocional.





  "El circo de la mariposa", vídeo per treballar inicialment les diferents emocions i sentiments.



Resultado de imagen de el circo de las maripósas

JOC PER VEURE SI HAS APRÈS LES PRINCIPALS EMOCIONS




Resultado de imagen de emociones

No hay comentarios:

Publicar un comentario